Ancak bu gizli seçenek, bir modder tarafından keşfedilip etkinleştirildi. Oyuncuları heyecanlandıran bu gelişme, oyununuzu bozma riskini de beraberinde getiriyor. Modder, bu özelliği etkinleştirmenin oyununuz üzerinde olası olumsuz etkileri konusunda uyarıda bulunuyor.
Dragon’s Dogma 2, oyun dünyasında güçlü bilgisayarları bile zorlayan yapısıyla dikkat çekiyor ve Capcom, oyunun lansmanından hemen önce bazı performans artırıcı DLSS kare üretim seçeneğini devre dışı bırakmış gibi görünüyor. Şimdi bir modder, bu seçeneği geri getirdi ve Capcom’un bunu başlangıçta neden devre dışı bıraktığını açığa çıkardı.
DLSS ya da tam adıyla derin öğrenme süper örnekleme, modern Nvidia grafik kartlarının donanımına gömülü, yapay zeka destekli teknolojiler topluluğudur. Bu yapay zeka teknolojisi, PC oyunlarında performansı ve görüntü netliğini iyileştirebilir ve genellikle bu konuda oldukça etkileyici işler başarır.
İnsanlar genellikle DLSS dediklerinde, bir oyunun daha iyi bir kare hızında daha düşük bir iç çözünürlükte çalışmasına olanak tanıyan ve sonuç olarak elde edilen görüntünün istediğiniz çözünürlüğe ölçeklendirildiği yükseltme teknolojisini kastediyorlar. Bu seçenek Dragon’s Dogma 2’de normal olarak mevcut, ancak RPG, grafik kartınızdan ziyade CPU’nuzu daha fazla zorladığı için birçok diğer oyun kadar faydalı değil.
PC oyuncularını sevindiren haber sonunda geldi
DLSS kare üretimi ise, oyunun kendisi tarafından yaratılanların arasına AI tarafından üretilen görüntüler ekleyerek, kare hızınızın iki katına çıktığı algısını veren farklı bir teknolojidir. Ünlü bir internet sitesinin dün belirttiği gibi, oyunun içinde DLSS kare üretimi için bir dosya var, ancak bunu etkinleştirmenin bir yolu yok. Tabii ki, bir modunuz varsa bu durum değişir.
DLSS’yi Starfield’a resmi uygulamasından önce getiren modder PureDusk, Dragon’s Dogma 2’de DLSS kare üretimini etkinleştirdi. Bunu PureDark’ın Patreon sayfasından ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Ancak, yüklerseniz oyununuzun çökme ihtimali olduğu konusunda uyarılırsınız.
PureDark “Etkinleştirmeyi yapan insanlar FG ile çökmeler/donmalar bildiriyor, muhtemelen lansmanda gizli kalmasının nedeni bu,” diyor. “Ancak birçok kişi saatlerce oynadıktan sonra hiçbir sorun yaşamadıklarını da bildirdi, bu yüzden FG’yi kullanıp kullanamayacağınızı görmek için deneyin. Eğer olmazsa, resmi yamanın düzeltilmesini beklemeniz gerekecek.” Capcom, bu resmi güncellemenin geleceğini doğruladı, ancak ne zaman geleceği konusunda bir bilgi vermedi. Steam’de yapılan bir gönderide yayıncı, “DLSS Kare Üretimini gelecekteki bir güncellemede eklemeyi planlıyoruz” dedi.
Dragon’s Dogma 2’nin uzun zamandır beklenen lansmanı, mikro işlemler ve performans sorunları nedeniyle karışık ilk tepkilerle karşılandı, bu sorunlara Capcom, hata düzeltmeleri ve kare hızı sorunlarını giderme sözü vererek ve mikro işlemlerin oyun içinden elde edilebileceğini belirterek yanıt verdi. Oyunun geri kalanının bu sorunların üstesinden gelip gelemeyeceği henüz görülecek, ancak Dragon’s Dogma 2’nin ön inceleme puanları kesinlikle umut verici.