Beyaz eşya satışları iç pazarda yükselirken küresel pazarda düşüş gösterdi

Beyaz Eşya Sektöründe İç Pazar Canlı, Küresel Pazarda Düşüşler Devam Ediyor

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), ekim ayı “Beyaz Dünya” bülten özetini yayınladı. Yapılan açıklamaya göre, iç pazarın hareketliliği sektöre destek olurken küresel ekonomide yaşanan yavaşlama, ihracat performansını olumsuz etkilemeye devam ediyor.

Ekim ayında, beyaz eşya sektörünün altı ana ürün grubundaki iç satışlar geçen yıla göre artış gösterirken ihracat oranı %4 düşüş yaşadı. Bu sonuçlarla sektörün toplam satışları %1 artış gösterdi. Üretim de geçen yıla göre %4 azalarak 2 milyon 777 bin adede geriledi.

OCAK-EKİM DÖNEMİNDE SATIŞLAR %1 ARTTI

Ocak-Ekim döneminde ise iç satışlarda %7’lik bir artış görülürken ihracat %2 geriledi. Toplam satışlar %1 artarak 27 milyon 600 bin adete ulaştı. Üretim ise %1 düşüşle 27 milyon 125 bin adede gerçekleşti.

TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, ekim ayı verileri hakkında şunları söyledi:

“Beyaz eşya sektörü olarak verimliliği artırmak, maliyetleri düşürmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Aynı zamanda küresel rekabet gücümüzü artırmak adına maliyetleri etkileyen konuları gözden geçirmemiz gerekiyor. Tüketici gücünü koruyacak yaklaşımlar ve rekabetçiliğimizi sürdürecek politikalar sektörümüzün büyümesine katkı sağlayacaktır.”

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir